Politiske utvalg, råd og nemnder

Åfjord kommune har 3 faste utvalg, som hver består av 5 medlemmer. De faste utvalgene er politisk styringsgruppe for planer, viktige politiske saker og utviklingsarbeid innenfor sine områder.

Kommunen har 3 lovpålagte råd som har rett til å uttale seg i saker som berører deres målgruppe. Rådene er valgt av kommunestyret, og består av representanter fra de respektive målgruppene.

Nedenfor er en oversikt over alle utvalg, råd, styrer og nemnder som har politiske representanter.

Delegeringsreglement (PDF, 928 kB)

Delegeringsreglementet inneholder regler som kommunestyret fastsetter for å skaffe nødvendig klarhet i ansvars- og myndighetsfordeling mellom de ulike politiske organene og til kommunedirektøren.

Forskrift om folkevalgtes rett til godtgjøring og velferdsgoder i Åfjord kommune (PDF, 195 kB)

Forskriften skal legge til rette for bred rekruttering til kommunale tillitsverv, gjennom økonomiske ordninger som gjør det mulig for alle å delta i lokalpolitikken.