Inviterer til felles veteranmarkering i Trondheim på 8. mai

Vi har gleden av å invitere veteraner og pårørende bosatt i Indre Fosen, Osen, Ørland og Åfjord kommuner til en felles veteranmarkering i Nidaros domkirke og Erkebispegården 8. mai.  Frist for påmelding er 16. april.

Trøndelag fylkeskommune og Trondheim kommune ønsker sammen med fylkets øvrige kommuner, Luftkrigsskolen og Luftforsvarets Musikkorps å hedre veteraner i Trøndelag som har tjenestegjort i utlandet. Veteranmarkeringen starter klokken 16.00 i Nidarosdomen, dørene åpner kl. 15.40. Etter seremonien i Nidarosdomen inviteres deltakerne til Erkebispegården for utdeling av kommune- og fylkesnål, og kaffe og kake. Arrangementet er ferdig ca. kl. 19.00. Hele det historiske anlegget er åpent under arrangementet, og det går an å besøke både Museet og Rustkammeret.

Antrekk: Sivilt, eventuelt med hodeplagg, skjerf og/eller avdelingsmerke fra internasjonal operasjon.

For veteraner med pårørende bosatt på Fosen er det mulig å benytte seg av felles buss-transport tur/ retur. Tilbudet er gratis. Se nærmere informasjon om oppmøtested og tidspunkt i påmeldingsskjema.

For påmelding, trykk på lenken:

Påmeldingsskjema felles veteranmarkering

Velkommen skal du være!

Frist for påmelding er 16. april.

Mer informasjon om arbeidet for veteraner på Fosen finner du i denne lenken