Trygt hjem for en 50-lapp

Ordningen er videreført i områdene som dekker gamle Roan kommune. Ordningen er derimot avsluttet i områdene som dekker gamle Åfjord kommune.

Trygt hjem for en 50-lapp tilbys i "gamle Roan kommune" av Bessaker Taxi.  For bestilling, kontakt selskapet på telefon 971 48 915. Personer som benytter tilbudet, kan kjøres hjem i områdene som dekker gamle Roan kommune.

Tilbudet har i "gamle Åfjord kommune" hatt et samarbeid med Åfjord Taxi, som ikke lenger viderefører denne ordningen. Åfjord kommune forholder oss til dette.

Om tilbudet

Trygt hjem for en 50-lapp tilbyr ungdom transport hjem for en 50-lapp. Målet er blant annet å redusere antall bilulykker. Det er primært et rusforebyggende tiltak, med fokus på tilstelninger i helgene. NB: De som kan bruke ordningen er ungdom som oppholder seg i eller bor i områdene som dekker gamle Roan kommune.

Aldersgruppe

Ordningen skal gjelde fra det året du fyller 15 år og til det året du fyller 22 år.

Når kan jeg bruke dette?

Du kan bruke dette etter klokken 22:00 fredag kveld/natt til lørdag, og etter klokken 22:00 lørdag kveld/natt til søndag hele året. Om drosjen ikke møter opp til avtalt tid - vent og se om taxien dukker opp - IKKE begynn å gå hjem. Det kan forekomme at drosjen ringer deg, for å avtale tidspunkt for noe tidligere transport hjem.

Hvor kan jeg dra?

Som du ser av overskriften kan du bli transportert hjem fra en offentlig tilstelning eller offentlig (annonsert) fest. Du kan IKKE dra mellom private boliger eller andre tilstelninger uten at du skal bli kjørt hjem.

Hva koster det?

Uansett hvor du skal til hjemmet i gamle Roan kommune, så koster det 50 kroner for deg. Hvis dere er flere i bilen, så betaler alle 50 kroner.

Hvordan bestiller jeg?

For bestilling, kontakt Bessaker Taxi på telefon 971 48 915, mellom klokken 17:00 og 20:00 på fredag eller lørdag, og bestiller kjøringen. Det skal da avtales tidspunkt hvor du skal hentes, bestemmelsessted, hvor mange dere eventuelt er, og telefonnummer til den som bestiller. Du må møte til avtalt tid og sted. Ellers vil det bli beregnet som en bomtur, og du vil da måtte betale turen selv. Om du ombestemmer deg etter klokken 20:00, ring drosjene og si i fra. Forhåndsbestillingen gjelder også for bevegelige helligdager.