Helsestasjon for barn 0-5 år

Når du har født eller adoptert et barn, vil helsestasjonen få beskjed om det fra fødeklinikken. Jordmord/helsesykepleier vil ta kontakt med deg og avtale tid for hjemmebesøk.

Helsestasjonen sikrer at alle barn får tilbud om vaksiner og helseundersøkelser. Foreldre får informasjon om hvordan forebygge sykdom og skader, og støtte til mestring og positiv utvikling. Helsestasjonen tilbyr et planlagt program for helseopplysning, veiledning, helseundersøkelse og vaksinasjon. Noen familier får tilbud om individuell oppfølging utover program. Vi er en gratis tjeneste.

Åpningstider helsestasjonen: Hverdager kl. 08.00-15.30.

Vi vil snart oppdatere siden med kart, som viser hvor helsestasjonen ligger.

Helsestasjonen har ikke eget mottak/skranke. Post som skal til helsestasjonen/Familiesenteret må sendes til rådhuset. Postadressen er Åfjord kommune, Postboks 54, 7169 Åfjord. Merk konvolutten med Helsestasjonen, Familiesenteret.