• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
Krever innlogging: Valgfri innlogging til: {{skjemainfo.SkjemaNavn}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*Epostadressen er ikke registrert

Du vil straks motta en e-post med kode. Trykk på lenken i e-posten for å gå videre i prosessen

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

Du vil snart motta en e-post med informasjon om aktivering av brukerkontoen din. Trykk på lenken i e-posten for å gå videre i prosessen

Kontoen din er nå aktivert, trykk på knappen under for å gå videre til skjemaet

Aktiveringslenken du har trykket på er ikke lengre gyldig

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Barnehage - Redusert foreldrebetaling

Informasjon

Foreldrebetalingen i barnehage skal ikke utgjøre mer enn seks prosent av husholdningens samlede inntekt. Er inntektene under denne grensen, kan man søke om redusert foreldrebetaling.

Vedtaket gjelder for ett barnehageår av gangen. Du må derfor søke om reduksjon for hvert barnehageår, med ny dokumentasjon for inntekten. Frist for å søker er 10.juni. Men vi tar også imot søknader gjennom året. Disse søknadene behandles fortløpende, med virkning fra påfølgende måned.

For å kunne sende inn søknaden må du legge ved følgende:

  • siste skattemelding
  • de tre siste lønnsslipper - hvis skattemeldingen ikke viser riktig inntekt per dags dato
  • eventuell dokumentasjon på inntekt som ikke er oppført i skattemeldingen

NB: Søknadsskjemaet gjelder samlet for begge ordningene om redusert foreldrebetaling. Kommunen vil beregne hva som er korrekt redusert foreldrebetaling, ut fra opplysningene i søknaden.

Mer informasjon:
For mer informasjon om ordningen og inntektsgrenser, gå til afjord.kommune.no/barn-og-skole/redusert-foreldrebetaling.

Kontakt

Hilde Engen
Konsulent, oppvekst
Telefon: 72 53 23 62
E-post: hilde.engen@afjord.kommune.no

Trykk på "Neste" nedenfor for å gå til skjemaet.

Hjelp
Lukk

Utfylling og bruk

  1. Klikk på Hjelpesymbol der du trenger hjelp til utfyllingen
  2. Skjemaet lagrer svarene underveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukke nettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter at du vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.
  3. Ingenting sendes inn før du selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Den kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden.

Bruk og utfylling

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.

*Betyr obligatorisk for utfylling.

Etter 20 min uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.

Klikk på Hjelp øverst til høyre for generell hjelp om skjema.
Vennligst vent...

Loader